SSブログ

[歌詞翻訳] 花言巧语 - Sweety [音楽/music/음악/音乐]

花言巧語MV
Sweety花言巧语
sweety-花言巧语
・クールに可愛いですね。
・やっぱり中国語の歌詞は難しい

花言巧语 - Sweety
 甘い言葉 - Sweety
 달콤한 말 - Sweety
 Sweet words - Sweety
 
穿上高跟鞋 带上闪亮项链
 ハイヒールを履いて 輝くネックレスをつける
 하이힐을 신고 빛나는 목걸이를 건다
 I put on my high heels and wear a glittering necklace
第一要件是所有人里我最耀眼
 大事なことはすべての人に私が一番輝いて見えること
 중요한 것은 모두에게 내가 가장 빛나게 보이는 것
 The most important point is that I am the most dazzling of all
转个身 举手投足之间
 身を翻し手足を舞わせ
 춤 추는 사이에
 While I am dancing
散发独特的魅力 我全身放电
 独自の魅力をばらまき 私の全身から力を放つ
 독특한 매력을 뿌리고 나의 온몸에서 힘을 발산해
 I sent out my unique charm, my whole body gives off an aura
看 想让你望着我
 見て あなたに私から目を離させない
 봐 너를 나한테서 눈을 떼어 놓지 못하게 해
 Look me. I make you look at me
眼睛反射都是我的美丽轮廓
 目に映るのはすべて私の美しい輪郭
 눈에 비치는 것은 모두 내 아름다운 모습
 All the reflection on your eyes are my beautiful form
听 要听你对我说
 聞くの あなたが私にこう言うのを聞きたい
 들어 니가 나에게 할 말을 듣고 싶어
 Hear me. I want to hear you
邀请我 一起走入你梦中
 一緒に君の夢の中に入ろうと私にお願いするのを
 함께 너의 꿈 속에 들어가자고 내게 부탁하는 말을
 You ask me to let's enter in your dream together

和我做朋友
 私と友達になりましょう
 나와 친구가 되자
 Make friends with me
别再偷偷观察我
 こそっと私をのぞき見ないで
 살짝 나를 엿보지 마
 Don't sneak a peek at me again
只要花言巧语哄我爱我的小动作
 ただ甘い言葉で私を騙して 私の小細工を愛して
 단지 달콤한 말로 나를 속여 나의 잔꾀를 사랑해
 Say sweet words, tricks me, and love my little tricks
和我做朋友
 友達になりましょう
 나와 친구가 되자
 Make friends with me
不要以为你已成功
 うまくいったと思わないで
 잘 되었다고 생각하지 마
 Don't think that you already got success
其实是我要你陪着我
 本当は私があなたを付き合わせているだけよ
 사실은 내가 너하고 같이 있어 주는 것뿐이야
 In fact, I only made you go with me

(RAP)
想把我的生日愿望送给你
 僕の誕生日を君に贈りたい
 내 생일을 너에게 선물로 보내고 싶어
 I'd like to give my birthday to you.
希望你能无忧无虑很开心
 君が何も気にしないで楽しんで欲しい
 니가 아무 것도 걱정하지 않고 즐겼으면 좋겠어
 I hope you'll enjoy without any worries
不用怀疑你比名模还要美丽
 疑わないで 君が有名モデルよりも美しいこと
 의심하지 마 니가 유명 모델보다도 더 아름다운 걸
 Believe that you are more beautiful than any famous model
每分每秒期待见你 想到不行
 一分一秒、君に会うことを待ち望み 君のことを想わないではいられない
 1분1초 너를 만나는 것을 기다려 너를 생각하지 않을 수 없어
 Anytime I want to see you, I cannot help thinking of you
花言巧语 贴心哄你别担心
 甘い言葉で君の機嫌を取る 心配しないで
 달콤한 말로 너의 기분을 좋게해 걱정하지 마
 I trick you by sweet words, but you don't need to worry
这只是我爱的道具别怀疑
 言葉はただ愛の道具 疑わないで
 말은 그냥 사랑의 도구 의심하지 마
 These words are only tools of love, so don't suspect
其实我很认真对你要你满意
 本当に心から君を満足させたい
 사실은 나 진심으로 너를 만족시키고 싶어
 In fact, I want to make you satisfied really sincerely
拿出诚恳真心爱你不让你伤心
 心の底から君を愛してる 君を傷つけたりしない
 마음속으로부터 너를 사랑해 너에게 상처를 주지 않아
 I'm loving you from the bottom of my heart, so I don't hurt you

谁说我不懂 真爱叫做什么
 誰がいうの 私が本当の愛を何というか知らないなんて
 누가 말했어 내가 진짜 사랑이 뭔지 모른다고
 Who says I don't know what to call true love
但好听的话多说一句不算什么
 ただ耳障りの良い言葉が一つ増えたからってなんだというの
 단지 듣기 좋은 말이 하나 늘어났다고 해서 뭐가 다른데
 Only increasing one pleasant word, what does that mean?
就算我 看穿你的计谋
 ただ仮に私があなたの作戦を見通していたら
 그래도 만약에 내가 너의 작전을 눈치챘으면
 If I saw through your strategy.
也许是我耍小聪明 要你懂我
 私はこざかしく立ち回りあなたに私を理解させたかもしれない
 난 잔꾀를 부려서 너에게 나를 이해시켰을지도 몰라
 Maybe I acted a cheeky way, I made you understand me.

其实是我要你陪我
 本当は私があなたを付きあせているだけ
 사실은 내가 너하고 같이 있어 주는 것뿐이야
 In fact, I only make you go with me

タグ:Sweety
nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。