SSブログ

[歌詞翻訳] Gonna Get Close To You - Dalbello [音楽/music/음악/音乐]

ダルベロは、カナダの女性歌手。
ラッシュのギタリスト、
アレックス・ライフソンのソロアルバムで初めて聞いたんだけど、
凄まじいハイテンションのボーカルを聴かせる。
3. Strart Today
3. Strart Today

残念ながらこの曲はYou Tubeになかったけど、
他のダルベロの曲はあったので、その内の一つを訳してみた。
ストーカーみたいな歌詞で怖いな……
Lisa Dalbello - Gonna Get Close to You - live
Dalbello - Gonna get close to you (German TV show Bananas)
Gonna Get Close To You by Dalbello

DALBELLO - Gonna Get Close To You

I like to look at shadows sweating on the wall
 私は壁に映るあなたのおびえた影を見るのが好き
 나는 벽에 비친 니가 무서워하는 그림자를 보는 것을 좋아해
 我喜欢看墙上的你害怕的影子
I get excited when I hear footsteps in the hall
 玄関の足音を聞く時、私は興奮する
 현관의 발소리를 들을 때, 난 흥분해
 听道到门厅的脚步声的时候我非常兴奋

La la la la la la la la la la - ah-hah

(Ooh) Outside your balcony... I have a room with a view
 バルコニーの外で 私は眺めのよい部屋を持っている
 발코니 밖에 나는 너 집이 잘 보이는 방을 가지고 있어
 你阳台的外边,有我眺望很好的房间
(And I'm watching you)
 そして私はあなたを見つめる
 그리고 나는 너를 응시해
 而我在凝视你
I dial your telephone... each and every afternoon
 私はあなたに電話する 毎日の午後にいつも
 나는 너에게 전화해 매일 오후 언제나
 我给你打电话,每个下午

I wait by your door
 私はドアの側で待つ
 나는 문 옆에서 기다려
 等待我在你家门的旁边
'Til your asleep at night
 あなたが夜に眠りにつくまで
 니가 밤에 잠잘때 까지
 直到夜晚你睡着
And when your alone
 そしてあなたが一人のとき
 그리고 니가 혼자 있을 때
 然后你一个人的时候
I'm there when you turn out the light
 灯りを消す時、私はそこにいる
 등불을 끌 때, 난 거기에 있다
 你灭灯的时候我在那儿

You fumble for the keys
 あなたが鍵を手探りする
 니가 열쇠를 더듬이 찾아
 你摸索钥匙的时候
I'm six or seven steps behind you!
 私は6歩、7歩だけあなたの後ろにいる
 나는 6걸음, 7걸음 너의 뒤에 있어
 我在你的身后六七步
(I'm so close to you)
 私はそれほどあなたの近くにいる
 난 그만큼 너의 가까이에 있어
 我那么靠进你 我在你那么旁边
Are you terrified of me?!
 あなたは私が恐い?
 너는 내가 무섭니?
 你害怕我吗?
What do I know 'bout you?
 あなたは私の何を知ってるの?
 너는 나에 대해 무엇을 알고 있니?
 你知道我的什么?
How did I find out?
 どうやって私は見つけ出したの?
 어떻게 너를 찾아냈는지 알아?
 我怎样发现的你?

You think I'm a fool or maybe some kind of lunatic
 あなたは私が馬鹿かたぶん気が違っていると思う
 너는 내가 바보거나 아마 미쳤다고 생각해
 你想我是傻瓜或者疯了
Say I'm wasting my time but I know what to do with it
 私は時間の無駄をしていると言う けれど私はそれをどうべきか知っている
 내가 시간을 낭비하고 있다고 하겠지 그래도 난 그것을 어떻게 해야 할지 알고 있어
 你说我浪费时间,可我知道我该做什么
It's as plain as black and white...
 それは白と黒のようにはっきりしている
 那像黑白一样明显
 그것은 흑백같이 명확해

CHORUS
I'm Gonna Get Close To You
 私はあなたに近づく
 나는 너에게 다가가
 我要靠近你
Oh-oh so close to you
 あまりに近い
 너무나 가까워
 太靠近你
I'm Gonna Get Close To You
 私はあなたに近づく
 나는 너에게 다가가
 我要靠近你
oh-oh so close...
 あまりに近い
 너무나 가까워
 太靠近

If you knew my infinite charm ...oh oh
 もしあなたが私の無限の魅力を知っていたなら
 만약 니가 내 무한한 매력을 알고 있었다면
 如果你知道我的无限魅力的话
There'd be no reason to be so alarmed
 そんなに警戒される理由はない
 그렇게 경계할 이유는 없어
 没有如此害怕我的理由

Maybe I'm wrong, maybe I'm right, maybe i'm some kind of lunatic
 たぶん私は間違っている たぶん私は正しい たぶん私は気が違っているようなもの
 大概我是错误的,大概我是正确的,大概我是一个疯子
 아마 나는 틀려 아마 나는 옳아 아마 나는 미쳤어
You say I'm wasting all my time, but I know what to do with it
 私は時間の無駄をしていると言う けれど私はそれをどうべきか知っている
 说我浪费时间,可我知道我该做什么
It's as plain as black and white...
 それは白と黒のようにはっきりしている
 那像黑白一样明显
 그것은 흑백같이 명확해

CHORUS
I'm Gonna Get Close To You
 私はあなたに近づく
 나는 너에게 다가가
 我要靠近你
Oh-oh so close to you
 あまりに近い
 너무나 가까워
 太靠近你
I'm Gonna Get Close To You
 私はあなたに近づく
 나는 너에게 다가가
 我要靠近你
I'm gonna get so...
 私はあなたに...
 나는 너에게...
 我要...

GUITAR SOLO

CHORUS
I'm Gonna Get Close To You
 私はあなたに近づく
 나는 너에게 다가가
 我要靠近你
Oh-oh so close to you
 あまりに近い
 너무나 가까워
 太靠近你
I'm like a hungry criminal
 私は飢えた犯罪者のよう
 나는 굶주린 범죄자와 같아
 我好像是一个贪婪的犯罪者
And your protection is minimal
 そしてあなたの防御は最小限
 그리고 너의 방어는 최소한
 而你却毫无防备
So minimal
 あまりに小さい
 너무나 작다
 防备太小
I'm gonna get..
 私は..
 나는 ..
 我要..
Ooh... Ooh-ooh...
タグ:Dalbello
nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:音楽

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。